torsdag 7 mars 2013

Vårkänning





Tänker på en sång jag sjöng nyligen med Elsa Dolly, "Det är så härligt att gå i solen, i solen, i solen..., den slutar "jag har glömt bort alla mina sånger men jag sjunger ändå!" För så känns det just i dag! Mina Kejsarkronor har tittat upp ur jorden och på framsidan hör jag motorsågen som klipper mina äppelträn. När jag ställer mig mot väggen på baksidan värms jag av solstrålarna och balkongdörren på verandan går snart att öppna helt. Utanför alla blomsteraffärer prunkar påskriset i alla de färger och alla vill gå på den soliga sidan av trottoaren. På bordet står en bukett anemoner, något jag alltid förknippar med våren och snart kommer de första caféstolarna ut och jag kan byta ut vinterjackan mot den lättare vårditon....tja, kanske ändå inte riktigt än, man vet ju hur det kan vara den här tiden, men nu finns i alla fall ingen återvändo!  Våren är på väg!

1 kommentar: