söndag 31 mars 2013

Glad Påsk!

Den fina påskkärringen har min Agnes gjort!

Jag är barnsligt förtjust i speldosor! Och här har lilla E tagit en bild på mitt spelande ägg! Det går att öppna i toppen och där ligger godsaker och väntar! I dag spelade vi och sjöng på högmässan bl.a ett nyskrivet verk av Sven-David Sandström "Kantat för Påskdagen". Inte så lätt att sjunga men som alltid är hans musik vacker med sina oväntade tonbildningar. Han har ju också nykomponerat musik för hela kyrkoåret och senast uruppfördes hans Requiem i Berwaldhallen. Tyvärr missade jag det men det blir säkert ett annat tillfälle. Trots att kylan håller i sig är det varmt i solen och ljuset är underbart!
Hoppas ni alla kära bloggvänner har en fin helg och som sagt Glad Påsk!
Nästa gång jag skriver blir det från min franska veranda!

2 kommentarer:

  1. Åh är det dags för franska verandan - så ljuvligt!Jag åker på en mat-och vinresa till södra Frankrike i maj, det ska bli alldeles underbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eva! Jag har just avslutat din bok om den hämnande ängeln. Jag sträckläste den! Spännande och med en bra intrig. Här finns mycket att fundera över...Hoppas du inte gett upp tanken på en fortsättning. Elise får mig att tänka på Lisbeth Salander, en stark, modig kvinna! Behövs verkligen som en motpol till alla machomän. Din Frankrikeresa i maj blir säkert härlig och varmare än vår! men jag är optimist :))

      Radera