fredag 8 mars 2013

Önskas en korvkiosk!

Kärleken blommar i juni, juli, och bär frukt i mars, april! Många i vår familj har födelsedagar just dessa månader och det delar vi givetvis med tusentals andra! I dag är det lilla E som fyller 5 år. Jag har ett av mina första minnen just från min 5 års dag. Jag befinner mig på en lekplats nära Vita Bergsparken och ser ut mot Ringvägen. I dag, blir jag 5 år. tänker jag, nu är jag stor! Det är allt! Men det står så klart framför mig." Vad önskar du dig i present," frågade Es mamma." En korvkiosk!! " Mamman såg lite konfunderad ut och då sa lilla E, "men hur ska ni få in den i bilen?"


Själv har jag köpt en trädgårdsbok med vidhängande trädgårdsvantar och så några fröpåsar så att min lilla sötnos ska kunna följa växandets magi,  och så ser jag fram emot en välsmakande varm korv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar