fredag 16 november 2012

"...times are achanging..."


Våra grannar har sålt sitt hus. Ett av de finaste husen i Gamla Enskede med fullt bevarad originalinteriör från 1909, som de vårdat med omsorg. Ja hela huset är välbevarat och exteriören kuturminnessmärkt, som tur är skulle jag vilja säga, för som jag förstått, kommer hela innanmätet att rivas ut och göras om. Sorgligt tycker jag, för jag och Christer har försökt göra så mycket som möjligt i vårt hus för att återställa det som fanns från början! Förhoppningsvis sparar de dock några detaljer...en länk till det som en gång varit. Förändringar sker hela tiden, ibland så långsamt att du knappt märker det. För några år sedan kunde jag inte gå ut utan att hälsa på eller möta människor som jag kände igen. Själv var jag ju också, under några år, en liten "kändis", många visste vem jag var... Margareta i Bokhandeln, och det var mitt barnbarn S mycket stolt över! Känner du alla farmor, brukade hon fråga! Numera möter jag sällan på någon jag känner igen och i många trädgårdar leker inte längre barnbarn för farmor eller mormor har flyttat till stan och utanför nya Enskede Bageri står barnvagnarna i långa rader. Så snart tillhör vi de äldsta här...och de nya grannbarnen kommer att se på oss som våra barn gjorde på tant Britta och farbror Olle (tidigare grannar) så gamla....!:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar