lördag 10 november 2012

Bot för allt!

Vaknade med huvudvärk...självförvållad eftersom vi hade middagsgäster igår och till den goda Bourguignongrytan som min mästerkock Christer lagat drack vi en hel del gott vin...vågar inte titta i flaskkorgen!!
Ni vet hur det är kanske, man har så trevligt och somnar som en stock, men sedan vaknar man till på småtimmarna med lätt ångest och det är svårt att somna om. Efter en stund gjorde jag dock det och drömde att jag åkte tåg till Tromsö (i verkligheten går inga tåg dit) och när jag steg ner på perrongen stod min fina dotter Agnes på en fjällsida och vinkade. Längtar efter henne.


Bästa medicinen i det här läget är en huvudvärkstablett och en kopp te i favoritkoppen. Sedan letar jag lite bland mina älsklingsfilmer och bestämmer mig för Lasse Hallströms film Chocolat med den underbara skådespelerskan Juliette Binoche. Just nu kan jag inte tänka mig något bättre än att stiga in i hennes ljuvliga chokladaffär där så mycket magiskt händer!  Har du inte sett denna film, så hyr den och njut! Jag lovar att du inte blir besviken, i hennes lilla butik finns bot för allt!

1 kommentar: