måndag 19 november 2012

Julvittring...



Nu börjar julljusen dyka upp på gatorna, Stenbecksgranen görs i ordning och vissa butiker har redan börjat julskylta. Alldeles för tidigt tycker många, även jag, men om två veckor är det första advent och sedan går tiden fram till jul med rasande fart. En av mina vänner har redan satt upp ljusgirlanger runt sin balkong och det lyser verkligen vackert i mörkret så jag blir frestad, men jag håller mig nog någon vecka till...däremot ska jag nu plantera de fina amaryllislökarna jag köpt av barnbarnet samt tazetter som lagom till jul brukar blomma med vackra vita blommor. Det var en kollega i skolan som lärde mig det! Hur lätt som helst, lite marmorkross i en glasskål, lite vatten och sedan sätter man ner tazettlökarna på lämpligt avstånd. Det är också en uppskattad gåbortpresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar