fredag 2 november 2012

Farmors plättar!


Det har ju varit höstlovsvecka för barnbarnen och förr var jag mer engagerad! Numera börjar de bli så stora och att gå "hem till farmor" är inte lika lockande om man kan vara med kompisarna! Men fortfarande lockar Farmors plättar när magen suger, så även denna vecka! Nu tror ni kanske att jag står där med förkläde och vispar ihop smeten, men ack icke! Jag öppnar plasten runt Ecoplättarna och lägger ner dem för uppvärmning i det smälta smöret! Sedan klickar jag på Bobs Hallonsylt och voilà! allt är klart!

2 kommentarer:

  1. Ha ha!!! Det var roligt. Jag blev svårt imponerad när jag såg bilden och tänkte: Varför blir inte mina plättar lika gyllengula? Nu vet jag knepet. Tack för tipset. Lustigt att det är vi som är farmödrar, Margareta... nyss var vi unga mammor i Enskede.

    SvaraRadera
  2. ja, det var på många sätt en härlig tid....

    SvaraRadera