lördag 20 oktober 2012

Guldstunder...


Det här äpplet ska jag och farfar Christer dela på!
Ser ni vem som är farmor?
Då och då hämtar jag mitt barnbarn på dagis. Jag vet att många mor-eller farförädrar har en regelbundenhet i detta men det har inte jag. Jag gör det givetvis om föräldrarna ber mig men annars går jag på lyst och när det fungerar för mig. Det är i alla fall alltid lika underbart att komma dit! När hon får se mig, lyser hela ansiktet upp och hon kommer springande mot mina utsträckta armar! Farmor, farmor, ropar hon, och sedan kramar vi varandra jättehårt. Tala om att man njuter av att vara så välkomnad! Hon är drygt 4 år och har så mycket att berätta! Det är en ljuvlig ålder. Frågor och funderingar fullkomligt bubblar ur henne, och nyfikenheten har inga gränser. För det mesta går vi hem till mig, men igår gick vi på café.  Här har man så goda bullar, så vi köpte två stycken för säkerhets skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar