fredag 21 september 2012

Livets efterrätt...






...kallar man ju barnbarnen, och jag är begåvad med många både egna och bonusar! Den äldsta är nu 16 år, en stilig ung man, huvudet längre än sin farmor! och den yngsta ska snart fylla två. Alla bor relativt nära oss utom den yngsta som för tillfället bor i Tromsö, Nordens Paris! Där är det väldigt vackert men ack så långt bort för en mormor! Visst kan vi skypa och åka dit när tillfälle ges, men möjligheten att ses då och då i vardagen går ju inte. Några veckor om sommaren försöker vi dock alla ses här i vårt hus i Frankrike och då blir tid för lekar och kramar och läsa bok och inte minst bada...vara tillsammans helt enkelt! Så många underbara bilder stiger fram i mitt inre när jag nu sitter här och skriver. Längtan gör sig påmind...

1 kommentar:

  1. Så sant Margareta - och så rik du är som har så många. Jag njuter så totalt av min lille Milton!
    Barnbarn kan i sanning vara lycka.

    SvaraRadera