onsdag 27 februari 2013

Vi ger inte upp!

Mina solstrålar!!




Vad gör man när regnet vägrar att ge sig och man redan besökt Tromsös viktigaste sevärdheter? Jo, man åker ut till slalombacken, för att titta om den ligger kvar!! och om det fortfarande finns snö i backarna. Joel, den underbara!, är så tapper och håller humöret uppe och någon halvdag ska det bli med brädan har vi bestämt! I väntan på detta besökte vi det enorma nya köpcentret som ligger på andra sidan ön. Det blev klart för några månader sedan och är jättestort. Massor av butiker både med för oss i Sverige kända kedjor men också andra som är helt nya för oss. Här finns förstås också  caféer och en elegant sushibar där rätterna åker runt i en cirkel att beskåda! Och så hittade jag en affär, som jag inte sett på länge i Sverige. En riktig sybehörsaffär med knappar och trådrullar och band och spetsar, måste vara ett paradis för alla syintresserade! Ikväll blir det kycklingwok och Bennys hemlagade semlor! och i morgon skiner solen....

1 kommentar:

  1. Det är rätt. Låt inte vädret bestämma hur ni mår. Här regnade det igår natt och alla växter blev glada och sträckte på sig. Gatorna nyskurade. Tunga mörka molna hänger fortfarande över Teide och idag är det också molnigt. På tisdagarna har sv kykan hembakade semlor så jag festade til det och på det en kanelbulle som nog var godast. Om 1 mån. är jag hemma. Tiden flyger. Jag fattar inte vad fort det går. Varma kramar Ingrid









    SvaraRadera