lördag 15 mars 2014

Från vår till vinter….

Benny gillar sin snöslunga!

Åter i Tromsö! Det är svårt att hålla sig härifrån när det finns en liten baby som växer och växer och en 3 1/2 åring som jag försöker krama på skypen!,  vilket dock är allra bäst i verkligheten förstås! Så från en solig morgon i Enskede till blåst och snöblandat regn som senare övergick till ymnigt snöfall.  Nu är inga dagar för boots och vårjacka utan varma stövlar och vinterrock! Jag förstår att ni avundas mig!!  men jag vet  att vintern gör ett kortfattat besök i veckan även på våra breddgrader! En natt med en magsjuk Elsa Dolly lakade ur både henne och föräldrarna men nu har vi det dock gott med snöflingorna dalande utanför fönstret. Brasa och goda kakor som Elsa Dolly och jag bakar med trolldegen. Nya sånger får jag höra också, på norska! om igelkottar och getter och ur kapitelboken som jag hade med "Lillebror och Billan" har vi läst 2 kapitel. Elsa Dolly verkar inte så intresserad, det ska nog vara mer bilder att titta på. Idag ska vi göra den omtalade "pulled pork", maträtten som lär ta en 1/2 dag att tillreda. Jag har förstått att det finna olika varianter men vi gör den med Barbecuesauce, som Agnes gör efter eget huvud! Jag återkommer med smakrescension!
Kompisen Brian kommer på besök!
Elin Lykke kan man finna lite varstans på golvet! Rullar runt och allt ska stoppas i munnen!
Om ca fem timmar får vi smaka!

2 kommentarer:

  1. Du ska veta att även Stockholm var snötäckt idag till min förtvivlan, vår är det enda jag vill just nu.
    Berätta gärna om er pulled pork blev bra! Jag testar olika varianter. Er ser god ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Eva! Snötäcket är bara tillfälligt!! Pulled Porken blev lite för mesig. Starkare Barbercuesås kanske och mer ingefära men som sagt man får prova sig fram.

      Radera