söndag 23 mars 2014

English breakfast



Vem gillar inte English breakfast!? Av och till längtar jag efter det och i morse kom äldste sonen med familj hem till oss för att äta den med oss. I de flesta engelsktalande länder serveras den varje morgon bestående av bacon, ägg, små korvar, bönor och en stekt tomat. Ofta serveras också lite champinjoner till och sedan förstås rostat bröd med olika marmelader. Till detta dricker man te eller kaffe. "Full English" kan man säga eller "Fry up" om man vill vara extra engelsk! Trevlig stund hade vi tillsammans med småprat och jag tänkte att sådana här frukoststunder ska vi ha fler av! Kanske varvat med breakfast "continental style", d.v.s te eller kaffe, croissant, lite bröd och marmelad och juice. Kanske passar bättre en solig varm vårmorgon i trädgården! Första vårbuketten fick jag av min lilla E och nu står den här på bordet och gör mig varm om hjärtat!

Frukost med fina Joel i London

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar