måndag 27 januari 2014

Celebra gäster på besök!


I vårt vinteräppelträd vid grinden har en flock celebra gäster slagit sig ner! Vackra är de också och välljudande och flyger inte genast i väg då man går förbi! Vi ställer oss nedanför och tittar upp och där på grenarna sitter de och mumsar på de frusna äpplena som sitter kvar. Det är inte ofta man ser Sidensvansar här omkring så jag skyndar genast in efter kameran för att dokumentera! Jag minns en gång när jag en vinter var uppe på meditationsgården i Rättvik och tog en promenad ner mot Siljan då jag plötsligt hörde ett enormt fågelkvitter. I några stora trän nere vid vattnet satt hundratals sidensvansar och bara "sjöng" och mot de kala grenarna lyste deras granna färger! Det var första gången jag såg dessa fåglar och så kommer de nu till min trädgård!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar