torsdag 1 maj 2014

Tillfället gör tjuven...


Vi hinner knappt komma ner till Nice förrän jag blir bestulen på min nya fina Ipad…Vi hade varit ute och promenerat runt i gamla Nice och gick in i en affär för att köpa dricka. Nu i efterhand kan jag tänka att det var ett lite skumt ställe,  mest chips och dryck och inga priser, och när vi ville betala med kort sa den unge mannen att det hade de inte. Det var så krångligt att skaffa, så mycket papper etc.  Så jag som hade haft min Ipad i handen lade den ifrån mig på disken för att leta efter kontanter i väskan.  Sedan gick vi iväg och slog oss ner på ett café i närheten. Då kom jag på…min Ipad!! Jag rusade tillbaka till butiken. Expediten såg underligt besvärad ut och nekade till att ha sett den. Saken är den att vi var helt ensamma i butiken under hela vårt köp så det kan knappast varit någon annan som kunnat ta den. Man ska inte anklaga någon när man inte riktigt vet men vi är övertygade om att det var denna unga kille som tog den. Måste ha varit alltför frestande… Det blev att gå iväg till polisen och göra en anmälan och där satt andra som också blivit bestulna…och jag som brukar vara så försiktig…vis av tidigare erfarenheter! Nåväl, jag hade inget inlagt på den som inte går att ersätta och det är ju "bara" en sak, men i alla fall….Den har varit min kompanjon nu under hela vår vistelse här! Eftersom jag glömt kameran hemma kom jag på att Ipaden har ju en kamerafunktion och det blev min lycka! Här några av de sista bilderna från den tagna på ett jättefint poterie i staden Salernes!


2 kommentarer:

  1. Fy søren for noen tjuvradder. Tenk å være slik over sine besøkende. Uff :(

    Ha en fortsatt fin ferie likevel. Kos dere! Leser din blogg når jeg er inne og leser Elsa Dollys også. Fine koselige blogger. Hilsen Gøril i Narvik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Göril! Roligt att du hälsar på i min blogg! Ja, det var trist det som hände, men nu har allt ordnat sig och via mitt försäkringsbolag har jag fått en ny! Men den ska jag hålla hårt i det kan du vara säker på!!

      Radera