tisdag 13 maj 2014

Åter Tromsö…nu med silverkort!



Kan bara må bra när jag har små gullisar i sängen hos mig! Elin Lykke kryper nu och med stöd reser hon sig och ger mig de underbaraste leenden! Vädret är snöblandat regn (SANT!!) ...


 så vi håller oss mest inne, men jag har inget behov av fjällvyer just nu utan det är bara mina flickor som gäller dessa dagar jag är här! När jag kom i söndags lyste dock solen så tillsammans med några vänner till Agnes drog vi i väg till en fjordvik och grillade korv. Jag säger det igen…naturen är makalös!!
 Elsa Dolly och jag läser sagor, just nu vill hon gärna höra om den lilla sjöjungfrun men i HC Andersens mer sorgliga version. Sedan läser hon andra sagor för mig, fast på sitt eget sätt förstås! Hon har också prövat nya cykeln som hennes farmor skickade med! Jag tog med den i bagaget och när jag frågade hur mycket det skulle kosta extra (det ingår ju ett bagage när du flyger med SAS) svarade flygpersonalen 500:-. Men eftersom jag är nybliven silvermedlem blev det gratis!  (jag har ju flygit så många gånger och alltid med SAS). Tycker de är bra.  Trevlig och tillmötesgående personal, inte minst mot Agnes som är flygrädd, ofta är de också lite äldre (ingen nackdel!), gratis kaffe eller te får man och tidningar samt ett bagage på 23 kg. Och prismässigt är det ingen större skillnad har jag noterat mot andra flygbolag. Undantag kanske Ryan Air, men det flyger jag av princip inte. Det visar sig också att när du får slutnotan är det inte alls så billigt. Jag kan aldrig förlika mig riktigt med att mina kära bor så här långt borta men det har också sina fördelar att få leva nära varandra under vissa dagar och de ska ju inte stanna för evigt!
Så mycket spännande att upptäcka...
Prinsessan Elsa Dolly dansar!

2 kommentarer:

  1. Så fint att du är en silver-Margareta och kan ta med fina saker. Så härligt att höra om dina fina kontakter med de små flickorna - och om all läsning. De kan minsann vara brutala de gamla sagorna, känner att jag censurerar mig ibland med Milton i de gamla Min skattkammare.

    SvaraRadera
  2. Det gör jag också Eva! De är ju också ofta väldigt mångordiga så jag hoppar över en del. Så samma saga kan bli lite olika för varje gång! Men nu börjar Elsa Dolly märka det!!

    SvaraRadera