tisdag 7 maj 2013

An der schönen blauen Donau

Till tonerna av Johan Strauss "An der schönen blauen Donau" packar jag min väska! Eftersom jag är ensam hemma har jag satt på musiken högt och jag kan tänka mig att tonerna ljuder ända upp i  Magganparken. Härlig sprittande musik som får det att rycka i benen...man vill dansa i en vacker vid klänning, i en stor festlig sal med en stilig kavaljer som verkligen kan föra! Värmen är underbar,( som vi alla längtat!) och fåglarna är som vilda runt "badpoolen" och snart, snart slår träden ut! Grannen ligger halvklädd i solstolen och pressar men själv tar jag det försiktigt. Förkylningen är bättre men jag försöker sköta om mig, och garderar med hostmedecin att ha med för säkerhets skull! Förmodligen kommer jag att packa ner alldeles för mycket i väskan...som vanligt! För man vet ju aldrig! Det kan bli kallt, börja regna eller också blir det jättevarmt osv. Jag packar för alla eventualiteter men vet samtidigt att hälften kommer hem oanvänt. Det ska bli spännande att möta en helt ny stad och förhoppningsvis får vi många besökare på våra konserter. En fin Kristi Himmelsfärdshelg önskar jag er alla fina vänner och Auf Wiedersehn!

Snart min tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar