onsdag 24 april 2013

Vilken födelsedagspresent!

Inte visste jag när jag vaknade i morse att denna dag skulle ge mig mitt livs största överraskning!
Om några dagar firar jag min födelsedag och eftersom jag är av den åsikten att alla födelsedagar ska firas har jag inbjudit till fest! Dock meddelade mig min kära dotter Agnes, som ni vet nu bor i Tromsö, att hon inte kunde komma. Dels är hon flygrädd och dels har hon fått ett jobb och hon kunde inte börja med att begära ledigt på en gång. Det är klart jag förstod, men visst var jag besviken. Nåväl jag accepterade detta förstås även om jag uttryckte för Christer då och då hur ledsen jag var.  I morse säger då Christer till mig, att innan vi far på vår vanliga onsdagsfranska måste vi möta upp en kille vid tåget. Han skulle lämna något som Christer ville jag skulle titta på. Vi tog bilen och när vi kom till Arlanda Expresståg bad Christer mig vänta i bilen medan han kollade om killen kommit. "Jag vinkar till dig och då kan du komma", sa han. Efter en stund gjorde han det och jag gick över till perrongen. Ja, jag tror ni redan gissat vilka som stod där! Agnes och lilla Elsa-Dolly! Jag började gråta, så glad blev jag, kunde knappast fatta att det var sant. Men när Elsadolly kom upp i min famn och jag fick snusa henne i nacken då visste jag att det var sant! Jag fick den bästa födelsedagspresenten jag kan få!

GLAD!
ElsaDolly bakar tårtor till momo!

Mina efterlängtade!

3 kommentarer:

  1. Åh Margareta! Jag får tårar i ögonen när jag läser ditt blogginlägg och jag förstår precis hur glad du blev!! Nu blir det ett härligt firade!

    SvaraRadera
  2. Ja Eva! Här ska firas! Hoppas vädret står mig bi också!:))

    SvaraRadera
  3. Fina du! :-) Hoppas du får en superhärlig dag! Jag minns för fem år sedan. Då var det väl sprit i stora kannor, eller. Ja, rund under fötterna blev vi i alla fall. Och sen kryssade vi över havet i mörkret. En fantastisk kväll..KRAM//A-L

    SvaraRadera