söndag 7 april 2013

Äntligen!

I morse for några goda vänner som också har hus här, hem till Sverige igen och med sig tog de regnet och den kalla vinden! (Tror vi...) Hursomhelst verkar hela naturen explodera i solvärmen och av åker jackor och fram kommer solglasögon och glada leenden! Till och med fåglarna jublar i träden. Full kommers i blomsterstånden på söndagsmarknaden i kakelstaden Salernes och på det lilla charmiga utecaféet vid parkeringen åt ett par med synbar förtjusning ostron till ett glas vitt vin. Tyvärr har jag aldrig lärt mig uppskatta den delikatessen även om jag försökt, men det ser onekligen festligt ut. Tygaffären, som annonserat nedläggning när vi var här sist är fortfarande kvar och kvinnan i butiken berättade att mannen har dragit sig tillbaka, men hon ska vara kvar! Berätta det för alla, sa hon, jag blir vid min läst! Så nu har jag gjort det! Jag föll förstås för en vacker vändbar duk med tuppar, som jag tittat på flera gånger, och nu slog jag till! Man vet ju aldrig....





Min korsordsälskande man!
Stolta franska tuppar!

5 kommentarer:

  1. Låter helt underbart njut min kära mamma kram

    SvaraRadera
  2. Snart njuter vi här tillsammans min underbara Tobbe! <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt!!! Skulle inte säga nej till några ostron :)
    Och vilken vacker duk, du gjorde rätt som fyndade den.

    SvaraRadera
  4. Åt ostron för första gången hos vår gode vän i Bretagne en gång. Det var Belonostron, som ska vara extra fina. Det var inte så tokigt....får testa igen vid något tillfälle! Ett glas champagne till lär ju underlätta!!;))

    SvaraRadera
  5. Ser ju så underbart ut! Och så pappa som jæmt sitter med sitt korsord! Puss

    SvaraRadera