lördag 13 april 2013

En enkel Nice....

Om en liten stund lämnar vi vårt hus för att fara ner till Nice några nätter. Vi brukar vara där några dagar innan vi åker hem för att få njuta av havet och så är Nice en charmig och mysig stad. Den gamla staden är fin att promenera i och att dricka sitt morgonkaffe vid den berömda marknaden och titta på folk är inte heller fel! Det var här en gång Christer myntade sitt begrepp "compact women" om de  äldre ofta kortväxta kvinnorna med "fyrkantig kropp" och stora bröst! Ofta också korthåriga och om de inte har  lilla vovven på släp, eller torgkassen så är det den lika "compact" mannen med kamera på magen!! Tiden har gått så fort som alltid, men jag känner mig väldigt nöjd (skulle bara fattas annat...) och börjar också längta efter mina kära. Sista dagen här åkte vi upp till den underbara trädgården i Villecroze, en mycket vacker by nedanför Tourtour som jag bloggat om förut. Allting spirar och växer och fortsätter det vackra vädret så har allt slagit ut om några dagar. När det väl börjar så går det så fort. Jag tar semester också några dagar från bloggandet men jag återkommer! Här några vårbilder att njuta av så länge!

A bientôt!

1 kommentar:

  1. Nice är fint! Och när du kommer hem väntar den vackraste tiden i Enskede. När scillan lyser blå i "min" gräsmatta och syrenerna blommar...

    SvaraRadera