söndag 28 april 2013

"Livet är en fest!"

 Jag gillar verkligen att städa efter en fest, i synnerhet om den varit lyckad! och det var denna min vårfest! Att gå där för mig själv och plocka undan, stoppa ner disk i diskmaskinen, slänga rester, städa undan papper  etc och minnas alla fina vänner, alla underbara barn och barnbarn och inte minst all sång och musik, det är toppen! Dessutom var gudarna mig nådig som såg till att vädret var fint, sol nästan hela tiden så att vi kunde sitta ute och äta.  Omgivna av alla vackra blombuketter och blomkrukor sjöng mina älskade en nyskriven sång om mamma som "aldrig har stängt", som alltid är uppkopplad, på gott och ont! så sant och så kärleksfullt.
Jag hade anbefallt vårhatt och en del hade hörsammat detta! Lustigt nog hade herrarna samma typ av hatt! Ni vet vitbeige med brätten och hattband. Lite Skagensvajigt nonchalant. Finaste hatten hade min kära svärdotter Lina och den roligaste min gamla väninna Agnes. Alla barnbarnen stökade runt både ute och inne och våra sängar i sovrummet fick sig en rejält dust!! Vinet flödade, stämningen var hög och jag kände mig ung och ganska vacker faktiskt! Härligt att få vara medelpunkt ibland!


Städa och fixa mat! Vilken underbar dotter!

1 kommentar:

  1. Vackras av alla var du!!! Älskar dig min fina mamma! Du är världens bästa!!! PUSSS

    SvaraRadera