lördag 28 april 2018

Födelsedagsintervju med en som inte vill gamla till sig!!


Intervju med en blivande 75-åring!

Hur ser du på att bli 75 år?-
- Jag har tänkt mycket på det under våren... det ser så gammalt ut! Livet går fort och jag ser horisonten...Å andra sidan är jag glad att jag har fått bli så här gammal!! Det är verkligen inte allom givet!
Vad ger dig stimulans o glädje i livet?
-Min familj, barnbarnen och min körsång! Har varit med i min kör i 36 år och de får slänga ut mig!!
Att jag är en bokmal vet de flesta av mina vänner och jag tycker om att skriva. Bloggen fortsätter jag med även om jag inte gör det så mycket just nu!
Vad skulle du vilja förbättra i ditt liv?
-...önskar jag inte var så lat!! speciellt när det gäller motionen! När jag väl kommer ut tycker jag om att röra på mig; har lyckats gå flera gånger till vattengympan denna termin, och jag blir glad när mina vänner drar ut mig på promenader!
Om du skulle skriva en kontaktannons hur skulle du då beskriva dig själv med 5 ord!
-Snäll, omtänksam, positiv, vänfast, virrig!
Vad ville du bli när du var liten?
-Skådespelare, sjuksköterska, journalist...jag hamnade rätt bra när jag blev lärare. Det yrket innehåller lite av allt detta! Detsamma gäller min bokhandel som jag avslutade mitt yrkesliv med! 10 helt fantastiska år med underbara kulturkvällar och härliga kunder, där flera även blivit personliga vänner!
Om någon skulle spela dig i en film vem skulle du då välja?
- Liv Ullman tror jag eftersom Marlyn Monroe är död!!
Du får 10 miljoner vad skulle du göra?
- En långresa med hela min familj, betala våra skulder och ge en slant till Frälsningsarmén som jag har ett alldeles speciellt förhållande till sedan barndomen och deras ständigt kokande gryta!
Vad tror du händer efter döden?
-Jag hamnar i änglakören! (hoppas jag!) Uppriktig sagt vet jag inte...men jag tror definitivt att det finns en fortsättning, ett ljus och en frid...
Vad har du för önskningar inför framtiden?
-Att jag och min älskade Christer ska få leva länge tillsammans; att vi alla ska få vara friska och att det äntligen ska bli slut på de hemska krigen i världen, så att vi gemensamt kan använda våra krafter till att kurera och bygga upp vår hotade planet...
Till sist, vad gör du i helgen?
- Har en stor Fest! Jag är av den åsikten att alla födelsedagar ska firas! Sång, musik och bubbel!

1 kommentar: