onsdag 1 juni 2016

Att rota i sin väska kan få oanade följder….

"Det ska ju ligga här någonstans…."

Läste ett roligt kåseri i DN i dag! Den handlar om damernas handväskor! Själv har jag, som många andra,  flera stycken! För det mesta bär jag en ryggsäcksliknande skinnväska som jag fyller med allt mellan himmel och jord!, men också några större väskor som man dels kan hålla i handen eller hänga på axeln! De sistnämnda använder jag oftast när jag reser och då stoppar jag även ner min ryggsäcksväska i dem!
Vad är det nu som är så viktigt och som jag alltid måste släpa med mig?! Ja, givetvis plånbok och nycklar och läppstift och en penna, det är alltid bra att ha, också en liten anteckningsbok är inte heller så dumt….och sedan mobilen och almanackan och telefonboken ifall jag behöver ringa någon som jag glömt lägga in…sedan har jag gärna med "Paddan" också för där ligger en bok som jag läser om det blir tillfälle…en tablettask där tabletterna ofta åker ut i botten också glasögonen! Alltså en hel del…det värsta är att jag sällan hittar det jag ska ha! Det är ett ständigt grävande i väskan när mobilen ringer eller när jag ska låsa upp dörren eller ta fram glasögonen. Lägg sakerna på samma plats muttrar Christer otåligt när jag till sist måste tömma ut allt för att hitta det jag letar efter!
Han tänker dock inte på att det var tack vare mitt rotande i en väska som vi för 35 år sedan upptäckte varandra på flygplatsen i Paris! Jag var på väg till gaten när jag förstås måste leta efter mitt boardingkort i väskan. Jag ställde ner den och rafsade runt och när jag till slut hittade det och tittade upp,  sitter Christer där på en bänk och tittar på mig... det sa Klick!! (Sedan hamnade jag just på stolen framför honom i ett jätteplan….vem tror inte på ödet?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar