lördag 26 mars 2016

Glad Påsk hela veckan!


För första gången på länge är vi hemma i Sverige under Påsken. Annars har vi firat den i Frankrike. Några gånger med grannarna där de uppskattat den inköpta sillen från Ikea jämte nubbarna med tillhörande snapssånger! I dag på påskafton gläder vi oss åt solstrålarna men någon familjemiddag som jag önskat blir det inte. Det blir i stället utspridda små "påskskurar" inte dåligt det heller! Påskkärringar kommer på besök, lite äggmålning och en halv konsert i Engelbrektskyrkans "Matteuspassionen". Min sångfågel Signe som går i Adolf Fredriks musikskola sjöng med barnkören bara i den första delen, men sedan var hon så trött så vi beslöt att avstå den andra. Dessutom såg vi inget av de medverkande som stod på läktaren längst bak i kyrkan, så om jag lyssnar på CDn blir det kanske inte så stor skillnad! Bachs musik är underbar men varför ska ariorna sjungas två gånger om? Tröttande när man sitter utan kudde i en kyrkbänk!

Långfredagen kändes inte så lång längre…inte som när jag var barn, då sorglig musik spelades på radion och allting var stängt. Nu målade vi ägg med småflickorna och smakade på sillen som jag lagt in efter recept från TVs  Go´kvällskock. (Förlåt mamma... ) Påskägget blev påskböcker, helt klart bättre för tänderna!;  och i morgon sjunger jag med kören i Kyrkan på mässan tillsammans med barnkören där lilla E är med!

Och då får man verkligen säga Glad Påsk! Jesus är uppstånden och så även Våren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar