tisdag 2 december 2014

"Jag har bara regn hos mig…"


En av mina favoritlåtar av Orup snurrar i mitt huvud…vaknar vid 2 tiden på natten av hostan, som verkar infinna sig varje år vid denna tid. Jag ligger i stort sätt vaken till framemot 6 tiden, dåsar och hör regnet skvala på balkongen. Grått, grått…Stjärnan i fönstret lyser, men varför kan den aldrig hänga rakt?! Hela tiden åker den lite på sned. Christer som inte heller får sova av mitt hackande går snällt upp och kokar en kopp te. Det hjälper en stund men fortsätter det så här flyttar jag in i dotterns rum. Då kan jag tända lampan också med gott samvete och läsa. Just nu orkar jag inte med något annat än deckare men å andra sidan är de bra. Två av mina favoriter Peter Robinson och islänningen Arnaldur Indridason.
Tycker om miljöerna i båda. Robinsons  engelska små byar vid Yorkshirehedarna och Indridasons lavaklädda berg vid Atlantens stränder. Välskrivna, spännande…Passar bra i " lågtrycket man hamnat i"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar