fredag 8 november 2013

Godisråtta eller mackälskare?

Jag är en inbiten mackälskare! Alltsedan jag var liten och doppade prickigkorvlimpa i varm choklad har jag älskat smörgåsar. Numera är det hårt bröd som gäller. Men inte vilket hårt bröd som helst, utan Gammelgården Gästabud eller Wasa brungräddat och givetvis ska det vara runda stora kakor! När jag är i Frankrike är det det som jag saknar mest och längtar efter ! En hård kaka med smör, och smöret ska vara Bregott extra saltat, och pålägget kaviar eller ost och då en med stark smak! Leverpastej med salt gurka är också gott, eller ägg med kaviar, helst då Drottkaviaren som är lite rökt. Sedan har vi ju salami och hästkött, inte heller så tokigt! Till fest mackornas drottning, den rökta laxskivan med lite peppar och citronsalt! Just nu är det messmör som jag njuter av och till det kan jag också tänka mig hårt tunnbröd bakat på kornmjöl. När jag höll på med bantning fick man enligt dieten bara ta en hård smörgås men hur stor den skulle vara stod inte!!! Så dieten gick inget vidare eftersom jag också måste ha min kvällsmacka! Den äter jag gärna i sängen tillsammans med min käre make som smaskar på sina lakritsbitar, alltså en godisråtta! Sängsmulor och lakritskladd ingen höjdare,  men ack så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar