söndag 10 november 2013

Du är ett underverk!


Vi diskuterar vilken uppfinning som är den främsta…klart omöjligt. Så mycket som hänger samman men jag har två som jag sätter högt! Tvättmaskinen och telefonen. Mamma fick en tvättmaskin i början av 50-talet , ett åbäke, där man fick dra  tvätten genom en mangel för att få bort vattnet. Men dock en revolution! Fortfarande la hon dock tvätt i blöt i badkaret och tvättade med en tvättbräda. Vi ska inte tala om på farmors tid…. Och nu tvättar jag nästan sönder våra kläder. En liten fläck, vips in i tvättmaskinen, inte särskilt energivänligt förstås…Telefonen, vilken möjlighet till snabb kontakt… numera är ju telefonerna så mycket mera, rena datamaskinerna och man kan ju fråga sig om man verkligen alltid behöver vara tillgänglig, men varför skriver jag nu allt detta?! Jo, för igår inhandlade jag denna lilla manick, ett USB-minne som ska säkerställa att alla mina foton och skriverier inte ska försvinna vid ett eventuellt hårddiskshaveri. Och jag är helt fascinerad… denna lilla pryl ska alltså  härbärgera flera tusen bilder, åtskilliga texter o.s.v hur är det möjligt?! Människan är verkligen en fantastisk varelse! Egentligen den främsta "uppfinningen"! Så titta dig i spegeln, du är ett underverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar