tisdag 4 september 2012

På håret....

I dag var det nära jag missade min egen coiffeuse (hårfrissa!). Jag gick in för att boka tid och då visade det sig att i morgon far hon på en pilgrimsvandring till Compostela! Visserligen kommer hon igen innan jag far hem men vem vill gå och se ut i håret så länge!! Många vet säkert hur svårt det är att hitta någon som verkligen kan få till håret på ett nöjsamt sätt och jag är verkligen inte den som sköter om mitt särskilt ofta, men de gånger jag gjort det har jag i stort sätt aldrig blivit nöjd. Jag har gått hem och försökt kamma ur eller kamma till! Dock har min vän Pirjo lyckats få till det de gånger jag anlitat henne, men hon är ju designer och klädskapare så jag kan inte begära att hon alltid ska vara tillgänglig. Hursomhelst för några år sedan hittade jag denna lilla pärla i en gränd och resultatet blev över förväntan! Jag hade inte bara hittat henne utan hon hittade också mig!  Jag tror ni förstår vad jag menar. Sedan dess besöker jag henne varje gång jag kommer hit och de gånger när det tar lång tid, lider jag! Då försöker jag sätta upp testarna med diverse spännen men får alltid höra....vad du ser ut i håret!, har du inte kammat dig i dag....ska du inte åka till Frankrike snart...etc






Kan det vara något med att hon också är konstnär? (som Pirjo med sina kläder...) Hon målar också allt
möjligt men gärna åsnor! (detta bör dock inte tolkas på något särskilt sätt!)

4 kommentarer:

  1. Du blir alltid så fin i håret Margareta! Roligt att läsa bloggen. Du är så duktig på att skriva och flitig med att lägga upp bilder! :) KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, hon har verkligen hittat en stil som fungerar så bra för dig! Du blir alltid sååå fin när du har varit där, tur att du fick en tid! Puss

    SvaraRadera
  3. Min kommentar bara försvann! I går skrev jag att du ser ut som Catherine Deneuve i ditt fina hår . Ni kanske har samma frisör ! Finfin blogg! Annu

    SvaraRadera