fredag 14 september 2012

Den som har en trädgård och en bok är aldrig ensam





Jag älskar trädgårdar! Någon gång skulle jag vilja göra en trädgårdsresa till England, trädgårdarnas förlovade land! Jag föreställer mig hur jag vandrar omkring i den ena vackra trädgården efter den andra med fotriktiga skor och en vacker stråhatt! Givetvis dricker jag afternoon tea också på det lilla cafeét som tillhör. Franska trädgårdar finns ju också men är ofta så tilltuktade, inte alls så tillsynes vildvuxna och naturliga som engelska. I den lilla fina byn Villecrose ligger dock en vacker trädgård dit vi ofta går. Alla årstider har jag varit där och just nu är det rosorna som blommar. Trädgården är skyddad av berget bakom med sitt vattenfall och sina grottor och den är så lagom stor! Här är är det skönt att sitta och läsa eller bara ligga och titta upp mot himlen.

2 kommentarer:

  1. Hej Kära Margareta.
    Det är härligt att läsa Ditt blog varje gång.
    Love you och hälsa min buddy ,Christer så mycket av mig.
    Ha det bra.Kram till Er,
    jerry

    SvaraRadera
  2. Va roligt att läsa din fina blogg kära Maggan!! Skulle gärna vilja följa med till trädgården i Villecrose....

    Ha det fortsatt bra i erat underbara Cotignac!!

    Kramar, Eva

    SvaraRadera