fredag 7 juli 2017

God morgon solen!

Elin och mamma gör solhälsningen

Jag är mamma till min mage, säger lilla Elin! Och nu ska jag ge den mat, och så tar hon några tuggor av sina "fattiga riddare" som är något av en standardfrukost här i vårt paradis! Vi vuxna dricker kaffe och har vi tur har någon morgonpigg varit inne i byn och köpt färskt bröd och croissanter!
Lilla Elins mage gillar även glass!
Det är inte lätt att få en lugn stund när man har badglada barn omkring sig, men tidig morgon är min stund...då står jag och diskar i vårt nya sommarkök och njuter av svalkan som fortfarande finns kvar efter natten och låter tankarna segla iväg. Cikadorna har ännu inte riktigt kommit igång med sin konsert och solen påbörjar så sakteliga sin bana... ännu behagligt varm...
Christer i nya sommarköket!

För några dagar sedan kom ett fruktansvärt oväder. Det åskade och blixtrade och regnet förvandlades plötsligt till hagel! Små ettriga iskorn smattrade mot taket och en av dem gjorde t.o.m ett hål i ett soffbord på terassen. Det jobbigaste var dock att ledningen till vår internetuppkoppling förstördes så det blev att byta ut boxen och invänta telenätsarbetarna som fick byta ut ledningen i hela vårt område. 
Det tog några dagar och då upptäcker man hur beroende man blivit av all denna teknik som vi omger oss med. Hur klarade vi oss innan? frågar man sig...Till råga på allt råkade Christer tappa sin mobil i vatten så nu var alla beroende av min mobil...vilka lyxproblem...
Värmen gör att man inte orkar göra så mycket. Segt att läsa, segt att skriva...helst vill man ligga i skuggan nära vatten.
Badnymfer
De ljumma kvällarna är lyx...att sitta ute med ljuslyktor under en stjärnbeströdd himmel och dricka rosévin (alltför lättdrucket...) är sommarlycka.
Uppdukat till aperetif!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar