söndag 24 april 2016

Hotel TO-TO


Nu är jag i Frankrike på riktigt! Möts på Nice flygplats av min käresta som med skylten " Hotel TO-TO" (en liten ordlek vi har!) talar om att här finns det sängplats, mat och vänligt bemötande!
 Som alltid känns det konstigt när vi åker mot vår by. I morse vaknade jag i min säng i Enskede för att finna att rådjuren ätit upp mina vackra, nyplanterade penséer samt att det snöat lite och gräset var frostnupet. Här är himlen klarblå, men mistralen blåser hårt så trots solen är det ingen värme. Men vinstockarna börjar bli gröna, vallmon lyser på vägrenen och på min favoritrestaurang i byn är det ganska vindstilla och här äter vi varm getostsallad och dricker en halv pichet (ca 37 cl) rosévin. Väl hemma i vårt hus packar jag upp kläder (som jag förmodligen inte kommer använda…) och böcker och noter. För här ska läsas och tränas på sånger till vår kommande körresa. Vi håller på och lägger plattor kring vår pool så huset är fullt med cementsäckar och verktyg. Nu ska vi äntligen börja planera vår lilla trädgård och jag har redan kollat upp vilka växter som kan passa. Det måste ju vara sådana som inte behöver så mycket skötsel utan kan klara sig själva långa tider. Men först ska jag bara sitta här en stund och ta in att jag nu är här…i vårt eget paradis…


2 kommentarer:

  1. Men åh så gulligt med den lilla skylten och mottagandet. Jag blir alldeles rörd. Ha det så bra båda två i ert paradis. Kram!

    SvaraRadera