måndag 21 december 2015

Dan före dan före dan före dopparedan….

Julkrubba gjord av Elsa Dolly och Elin…Den lilla stenen är Jesusbarnet och den ovanför Maria

Flygplatsen i Kuala Lumpur, Malaysia.  Här ska vi vara i 7 timmar totalt innan vi flyger vidare till Doha, där vi sedan ska ta ett annat flyg till Arlanda. Således en riktig fakirresa!! Allt för att ett plan från Honkong blev inställt och resrutten förlängd.  Men jag sitter verkligen inte i sjön. Vi sitter i sköna fåtöljer på  en lounge där vi har tillgång till både mat och dryck. Ur högtalarna strömmar vacker, klassisk julmusik... I går vinkade vi av Agnes med familj och jag antar att de är hemkomna precis nu. Inte till vinter och kyla som jag kunnat förstå utan till dåligt sommarväder…
Lagom till hemfärden blev barnen friska men alla verkade ändå nöjda med att få åka hem. Vi är också nöjda. Vi har bott fantastiskt bra med tanke på våra sjuka små och också gjort trevliga utflykter.  Den underbara värmen kommer jag sakna…speciellt på morgnar och kvällar. Våra middagar har vi ofta ätit på stranden och bästa lunchen köpte vi från en tuck-tuck där maten tillagades på en liten grill och salladen skars à la minute!  En jätteportion med nygrillade kycklingvingar och papayasallad 100 Bath, ca 25 kronor.
Nu pyntar man här för jul och nyår och fantasifulla granar pryds med kulor och lampslingor i olika färger. Det gnistrar och glimmar överallt utanför restauranger och hotell. Själv ser jag fram emot att få fira jul hemma! Även om vi kommer att lida av jetlag så ska morfar och Elsa Dolly köpa julgran och både sill och skinka ska det bli!
Känns konstigt att sitta här och skriva, så långt från Sverige…om ett dygn är jag hemma igen och allt har blivit till minnen…

Granen är tillverkad av plasthandskar!!
Pepparkakshus i form av en helgedom
Polarljus...
De bästa restaurangerna!

Här hittade Elin en kompis
Mormors häftiga solglasögon
Hej då Thailand! (ritat i sanden av Elsa Dolly)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar