torsdag 28 maj 2015

Spara och Slösa...


Jag har en väninna som min käre make uppskattar! Och varför förstår ni när ni läst detta.
I dag for väninnan och jag till Farsta. Hon kom och hämtade mig med sin vita "maffiabil" (urläcker!) och barbent och utan jacka, för äntligen skiner solen varmt, kom vi inglidande på parkeringen. Först ut bokhandeln,  där väninnan skulle byta bok och sedan skulle hon köpa sockor till sin man! Men vi kan väl kolla runt lite, sa jag, jag skulle vilja ha en ny baddräkt. Så vi började vår shoppingrunda…ut och in i affärer, och det är inte klokt så mycket snyggt man ser! Klart man vill prova den där klänningen, och den där…och vad säger du om den där kjolen? Att prova baddräkt kändes för bökigt men klänning är lätt att dra över huvudet! Jag provade och väninnan tyckte det var fel färg, för lång, för kort…och har du inte en liknande i garderoben hemma?!  På Rabalder hängde en fantastiskt snygg klänning men den fanns inte i min storlek! Vad synd, log väninnan…Ja, så där höll det på…Sockor hittade vi i alla fall och utan en enda påse anträdde jag vår resa hem! Väl hemma träffade vi Christer. Ja, nu får du tacka mig, sa väninnan, jag har sparat en hel del pengar åt din fru idag! Du får kalla mig Spara och här är din fru Slösa!! Visst är det skönt med sådan väninna….ibland!!

Har ju redan fin klänning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar