onsdag 28 augusti 2013

Ny födelsedag att skriva in i almanackan!


Välkommen du lilla!


Jag står i en sådan där gammaldags underklädesaffär och tittar på ett nattlinne till Agnes då det plingar till i min mobil och där står" Elsa Dolly har fått en syster!!" Jag börjar storskratta! Jag har varit helt övertygad om att i Agnes mage låg en kille och jag har inte varit ensam om att tro det, även Agnes har varit övertygad! Men nu var det alltså en liten flicka och det är givetvis underbart.  Allt har gått bra även om Agnes säger att denna förlossning var "hemsk". Så fruktansvärt ont... jag gick in i domkyrkan här i Tromsö och tände ett ljus för denna vår nya familjemedlem, i vår stora barnbarnsskara den 13e! och så köpte jag en gullig liten dress förstås, men den måste jag byta! Babyflickan väger över 4 kilo! Elsa Dolly var väldigt nyfiken först, pussade och gosade med babyn men allteftersom blev hon mer och mer avvaktande....det kommer nog ta sin lilla tid... Nu tror jag i alla fall att vi alla kommer sova gott i natt! Väntans dagar är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar