torsdag 22 augusti 2013

Från Dr Phil till Drömmehagen...

I dag fick jag lämna Elsa Dolly själv på dagis utan att mamma eller pappa var med! Vi hade en liten mysmorgon först med saga och Barbapapa film och sedan klädde vi på oss och gav oss i väg. Ingen mamma eller pappa syntes till på hela tiden. Känns bra om nu bebisen behagar komma snart och vi kanske blir en del ensamma Elsa Dolly och jag! Annars händer inget särskilt...Det regnar och hösten börjar både kännas och synas. Jag, som är en sådan dålig kock har gett mig sjutton på att bjuda på  mer än mina tre paradrätter så i går gjorde jag inkokt lax med dillmajonnäs! allt efter recept från www.norskfisk.se (tack för tipset Kerstin!), och det blev gott! Eftersom jag är i fiskens förlovade land så ska jag hålla mig just till den och nästa gång blir det kokt torsk med äggsås! så det är ju inga speciellt ovanliga eller knepiga rätter jag ger mig på men jag avancerar långsamt...Sedan tittar jag på Oprah show och Dr Phil och det får vara hur amerikanskt som helst, men jag gillar dem! De skyr inte att ta upp kontroversiella och svåra ämnen och vill jag ha något mer lättsamt kan jag titta på "Drömmehagen", jag älskar de små figurerna i den,  t.ex HoppseDaisy och Hinkel Pinkel!! så som ni märker fyller  jag väntanstiden så gott jag kan!
Elsa Dolly med sin fina norska tröja i mariusmönster
I Drömmehagen....
Höstkänning...
!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar