fredag 31 juli 2015

Jag vänder min blick mot norr...

Nytvättad och redo….

För första gången på hela vår sommar här satte jag på mig koftan i går kväll! Det har skett ett väderomslag, visserligen bara tillfälligt enligt "meteo" men Mistralen som blåst några dagar har medfört kyliga morgnar och som sagt kofta på kvällen! Ofta brukar detta betyda att sommarvädret nu kommit till Norden!! Jag hoppas det i alla fall…själv har jag haft lyckan att få sol och värme i överflöd. Det är vår sista dag här i vår by för denna gång och vi avslutar med  några fina dagar tillsammans med äldsta sonen och hans familj. Underbara kvällar i lyktors sken till god mat och vin och så det här att få vara tillsammans flera dagar…att fortsätta ett samtal om man vill…att få tid för varandra…tid som är så svårt att hitta i vardagen.
Lilla E, sju år är verkligen ingen badkruka! utan får tas upp ur vattnet nästan med våld!! Huttrande kryper hon upp i solstolen med badlakanet, sitter en stund och sedan i igen! Snart kan hon simma! Vi har tränat lite.
I dag blir det att packa bilen för i morgonbitti reser vi. Ja, denna gång ska vi bila! Vi har haft vår gamla bil stående här i flera år men nu är det dags att ta hem den. Vi har införskaffat en ny franskregistrerad så att vi ska slippa allt trassel med försäkringar och besiktningar. Förr om åren bilade vi jämt men Christer framförallt tycker det är jobbigt att köra. Det är ju långt…250 mil och även om vi turas om att köra och försöker variera rutten blir det drygt. Men jag ser fram emot vår resa! Längtar hem till mitt hem, mina vänner och den svenska sommaren som jag nu hoppas infunnit sig! Jag tar i alla fall med mycket sol och värme, några lavendelbuketter och underbara minnen…


I väntan på banana split...
Mysig frukoststund med mina gullisar...
Här vaktas vår nyckel till paradiset….

1 kommentar:

  1. Ja vilken underbar semester vi haft tillsammans!! Kör nu väldigt försiktigt ni är värda sååå mycket för oss alla! Och snart ses vi igen! Love you!

    SvaraRadera