tisdag 4 augusti 2015

Hemma!

Lite trötta... men glada och nöjda!

Efter tre dagars bilåkande genom ett i stort sätt soligt Europa sitter jag nu i min trädgård och dricker min svenska crème! De flesta rosorna är överblommade, gräset är högt och stockrosorna har fallit ner över gången. M a o, här behövs lite omvårdnad och uppfräschning! Mina blomstervakter har dock tagit väl hand om allt så ingen skugga över dem!
Det är skönt att vara hemma. Att åka bil är att "långsamt" närma sig sitt mål och det ger tid att mentalt följa med. Inga snabba ryck som det blir med flyget utan här finns tid att tala om upplevelser och reflektera över de gångna veckorna. Härligt har det varit, underbart och nu känner jag mig full av kraft och inspiration att ta itu med en del "surdegar" hemma!!
Men nu blir det gräsklippning och till min glädje ser jag att min svenska lavendel tagit sig ordentligt! och en del annat smått och gott också!
En natt sov jag i prinsessäng!

Arbois, en av alla underbara vinbyar i Jura. Känd för sitt Vin jaune och
för att Louis Pasteur bodde här.

Morgondimma över Skåneslätten
God vän bjuder på lunch! Matjesill med gräslök! Mums!
Min svenska lavendel doftar också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar