lördag 14 juni 2014

Mellan glädje och sorg...


I dag ska jag på fest! En kär vän fyller 50 och det blir stort kalas på restaurang! Jag har köpt en ny klänning, målat tånaglarna och försökt fixa till mitt hår. Det sistnämnda blir ju som det alltid blir…rufsigt! Så har jag filat på talet också som jag ska hålla. Något vill jag ju säga till denna underbara vän utan att det blir för långrandigt eller sentimentalt. Efter många om och men är det klart och det blir hyfsat bra tycker jag. Det ska bli roligt och samtidigt är jag sorgsen. En annan , också mycket god vän har nu fått flytta in på hospice. Hans svåra sjukdom fordrar mer vård och det blir för tungt att vara hemma. Jag besöker honom, ringer ofta till hans hustru, som kämpar för att hålla humöret och livskraften uppe. Det är inte så mycket man kan göra, bara finnas där och man känner sig så maktlös.
Men det finns både familj och vänner runt om och det ger bärkraft. Också runt min nu 50 åriga vän finns familj och många vänner och i kväll ska vi glädja oss åt livet och dess mittpunkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar