onsdag 11 juni 2014

"Den Blomstertid nu kommer….!


Jag får alltid en klump i halsen när jag sjunger den här psalmen! Åratals skolavslutningar finns lagrade i kroppen och nu sjunger mina barnbarn den.  I dag var det min lilla  "mignon" Signe som slutar i sin skola för att nästa år börja på Kulturama. Hon har gått i en "bullerbyskola" ute på Värmdön och nu hade alla barn och föräldrar samlats ute på gården. Finklädda och med blommor i handen till fröken sjöng och spelade barnen och Signe sjöng tillsammans med två andra flickor Ted Gärdestads visa "Sol, vind och vatten.." Låt mig skryta!! Min Signe har en fantastisk sångröst! Med stark och uttrycksfull röst ger hon färg åt tonerna och man märker hur alla lyssnar! Gissa om vi var stolta hennes pappa, mormor och farmor! Idag gick också mina barnbarn Isak och Hjalmar ut nian! Grundskoletiden är nu slut och i höst väntar gymnasiet! Men först ett efterlängtat sommalov! "Den jordgubbstid nu kommer…"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar