tisdag 28 augusti 2012

Höstaning...

Grå himmel när jag lämnade Tromsö och grå himmel nu när jag sitter här hemma vid bordet. Man känner i luften att hösten närmar sig  även om det fortfarande är grönt och blommorna prunkar i krukorna. Inga fåglar sjunger mer, det är som om allt håller andan...

Jag vet att många blir deprimerade under denna årstid som nalkas, men jag älskar faktiskt den. Det finns så mycket skönt att ta till för att hålla modet uppe till nästa vår! Alla böcker att läsa (lätt för mig att säga som har tid...) brasor att tända, för att inte tala om uppfriskande promenader i prasslande löv! Det brukar barnbarnen gilla, och så även jag! Men än har sensommaren sitt grepp och äpplena har ännu inte fallit till marken! och Christer får fortfarande klippa gräset, som växer lite för varje regn, så varför ta ut mörkret i förskott! Vi tänder våra ljus....(hade gärna skickat en länk till "Höstvisa" av Tove Jansson, men har glömt bort hur man gör, men du kan goggla!)

5 kommentarer:

  1. Hej Margareta! Kul att hitta till din blogg:) ska bli kul att läsa. Vilken fantastisk lavendelbild du har med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir! Lavendeln kommer från min egen täppa i Cotignac!

      Radera
  2. Håller helt med! Jag gillar också hösten. Men det är klart här uppe har det varit kallt länge.... Hoppas bara inte snön kommer allt för snart! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta! Tack vare din son hittade jag hit. Vilka vackra bilder och skön läsning. Återkommer gärna!

    SvaraRadera