måndag 20 oktober 2014

Franska kort 10

Jouie! Enjoy!

Hemresan närmar sig med stormsteg…men först väntar några dagar i Nice. Vi städar och plockar undan solstolar och bord, sopar terasserna så gott det går för nu faller löv hela tiden. Vi har haft fina dagar som alltid. Jag har uppskattat lugnet i byarna och på marknaderna. Vi har njutit av verklig solvärme den sista  veckan,  ätit goda luncher och suttit och läst på kvällarna ibland vid brasans sken. Bladen på vinrankorna blir mer och mer roströda, man kan nästa se skillnaden dag för dag, och solen står inte lika högt på himlen och går ner tidigare. Fler butiker stänger för säsongen och snart går hela byn i ide. Det känns bra att åka hem även om  jag kommer sakna vårt liv här men nu längtar jag hem till mina barn, barnbarn och mina vänner! Jag har kallat min lilla serie "Franska kort" och nu visar jag er några riktiga sådana! Inköpta en gång i Paris i en av bouquinistlådorna vid Seine!

Lunch på terassen sista dagen 20 oktober!
Nu stänger vi luckorna! A bientôt!

3 kommentarer:

  1. Au hasard d´un voyage heter ett klädmärke jag gillar, som inte finns i Sverige, men jag har aldrig besökt deras butik i Nice!
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.133122450115324.28940.133113016782934&type=1

    SvaraRadera