tisdag 28 oktober 2014

En helg i festens tecken!

TIL-supportrarna samlas!

De flesta av er vet säkert redan att min dotter Agnes sambo Benny är målvakt i Tippeligan i Tromsö.
I lördags var en mycket viktig match…skulle de gå upp i högsta divisionen (motsvarande Allsvenskan) direkt eller bli tvungna att spela ytterligare en match? Alfheim, som stadion kallas var full av supportrar och t.o.m jag som undviker att gå på matcher när jag är här (blir så himla nervös…) var "tvungen" sätta på mig halsduk och sätta mig på läktaren! Hög stämning, musik och hejarklacken i full gång! Det är roligt och man rycks med och jag klarade hela första halvlek. Då stod det 1-0 till TIL. Andra halvlek var jag barnvakt i uppehållsrummet men de sista 10 minuterna satt jag med igen, eller rättare sagt stod jag upp för att klappa händer och hurra eftersom nu var saken klar! Bennys lag gjorde inga fler mål, men resultatet räckte så nu spelar de i högsta divisionen nästa år. Jag gratulerade givetvis, men samtidigt vill jag ge en jättebukett rosor till min dotter, för utan hennes support på alla sätt hade Benny haft mycket svårare att leva ut sin dröm. Jag tänker ofta på det att bakom många proffsidrottsmän står kvinnor som under kanske långa perioder får stå tillbaka med sitt eget liv och sina drömmar.
Sedan var det fest igen! Elsa Dolly fyllde 4 år, något som hon sett fram emot länge (vid
 vilken ålder slutar man se fram emot sin födelsedag??!) och den bästa presenten var "Elsa dockan" ur filmen "Frozen". Vi fick tips av Agnes att hon önskade sig den och det var underbart att se hennes glädje! Sedan såg vi filmen på TV och jag som inte sett den tyckte den var mycket välgjord och jättebra. Elsa Dolly har förstås sett den många gånger så hon sjöng med i sångerna! Dockan sjunger också!  Man trycker på en knapp och så sjunger hon "Let it go, let it go…" Jag har hört den nu ganska mycket kan jag säga!!!
Min fina Agnes...


Vi klarade det!!
Elsa Dolly 4 år!
Vår egen Rapunzel
Födelsedagstårta bakad av pappa Benny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar