torsdag 22 november 2012

Ordningen återställd!

I kväll ska vi åter få sjunga i vår egen kyrka! I ett år har Enskede kyrka varit stängd för renovering men nu öppnar den igen och på söndag är det stor invigning med Festgudstjänst och konsert. Alla körer deltar så även Enskede Kammarkör som jag är med i. Tyvärr kommer jag dock inte att deltaga denna gång, men det kommer säkert bli både pampigt och vackert. Konserten är kl 18 och det är Otto Olssons verk Te Deum som framförs, även Årsta kammarkör deltar så det blir en jättekör! Gospelkören Overjoyed sjunger på festgudstjänsten och dem vill jag verkligen slå ett slag för. En härlig kör som verkligen får taket att lyfta så spana in deras konserter! Kyrkan invigdes på Domsöndagen 1915 och är en s.k. offerkyrka, d.v.s församlingens medlemmar skänkte pengar till kyrkbygget. Den ligger vackert på en kulle mitt i Enskede och ser ut som en liten landsortskyrka. Man har nu satsat på att återställa ursprungsinredningen så mycket som möjligt och jag hoppas att kunna visa er några bilder senare! Känner mig således inte kyrklös längre! Ordningen återställd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar