onsdag 14 november 2012

Köpa skor...

Mina och...

Van Goghs!
Måste visa er denna fantastiska känga!? från fina gatan i Paris!
Ni ser priset! I euros!
Nya höstskor skulle inhandlas! Min kära Christer har ett par kängor som han lagar och putsar om och om igen medan jag vill köpa nytt! Är nog lite skofreak, men inte som en väninna som säkert kan öppna en mindre skoaffär snart! Ville ha ett par kängliknande skor och det finns många att välja på. Jag hittade i alla fall ett par som var snygga och samtidigt praktiska (med häll bak så att det är lätt att sätta på) men när jag skulle prova la expediten i en halv skosula. Vad är det, sa jag. Jo det är, för att foten skall komma upp lite, ge den extra stöd...jag försökte pressa ner foten men det var alldeles för trångt, (Ja, jag vet vad ni assosierar till!) så bort med den...och då påpekade min medföljande vän att jag måste absolut göra om snörningen och hon började dra ur skosnörena. Det tog sin lilla tid och jag började svettas i min vinterrock! Till slut kom vi fram till disken för att betala och då håller den trevliga expediten fram en elegant liten ask. "Du vet, det här skinnet är väldigt känsligt så för att undvika sprickor bör man använda denna kräm." Och så tog  hon av locket och där skimrade den vita krämen emot mig. Fick nästan lust att smörja in ansiktet med den,  men kände då ett nyp från min vän som väste, "helt onödigt..." "Jag har en liknade hemma," försökte jag, varpå expediten svarade allvarligt," bara den inte är fet, du vet, då täpps porerna igen och det är inte bra!" Var var jag!!? Men expediten blev glad i ansiktet igen när det visade sig att min vän ville köpa ett par likadana kängor som jag, så nu går vi omkring i våra sköna kängor utan kräm!

1 kommentar:

  1. Ja kära nån, jag tittar på mina gamla högklackade och tänker: Varför gick jag omkring i dem? Nu har jag platta kängor och stövlar, snyggt och bekvämt. Dina kängor är fina! Jag ska i vinter köpa ett nytt par av de kängor jag fick av barnen för två år sedan med utfällbara broddar och fårskinnsfodrade. Då blir vintern gladare!

    SvaraRadera