onsdag 7 november 2012

Mästerkockar!

Ingen kan väl undgå alla matprogram som förekommer i TV! Det lagas överallt av den ena glada kocken efter den andra och man skulle tro att svenska folket var ett verkligt matlagande folk. Så är nu inte fallet visar det sig. Trots att det sänds mycket matprogram och trots att det ges ut massor av kokböcker lagar vi inte särskilt mycket själva. Mat har blivit underhållning, som vi intresserat tittar på när vi sitter där med halvfabrikatsmiddagen eller fredagsmysets chips! Men det finns mästerkockar förstås! Detta visade inte minst tävlingen "Sveriges mästerkock" som gick i TV för ett tag sedan. Amatörkockar som via olika matlagningstester fick kvalificera sig för att gå vidare och den som vann var en charmfull kvinna Sigrid Bárány, som jag trodde på redan från början! Det var mycket god mat som lagades så visst finns det massor av mästerkockar i våra stugor! Inte minst jag är omringad av flera stycken. Dels Christer min man, som är en hejare på såser, min äldste son som är en riktig innovatör bland grytorna och Agnes, min dotter, som har en förmåga att förtrolla de enklaste rätter! Själv är jag bara en glad matnjutare som sitter där med gaffel och kniv i högsta hugg och väntar på resultatet!
Sigrid Barany


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar