lördag 17 november 2012

Det blir en dag på stranden...


Vi såg bejublad "show Tomas Ledin" i går kväll på Cirkus. Fullsatt och vi hamnade allra längst fram nedanför scenen. Har aldrig suttit så nära någon gång men jag föredrar nog egentligen att sitta lite längre ifrån för att få lite mer perspektiv. Men visst var det häftigt, fantastisk scenografi, musiker i toppklass, vackra dansflickor och så Tomas som ung,  skickligt spelad av David Lindgren. Tomas Ledin själv blir bara snyggare med åren och har i mitt tycke verkligen utvecklat sig som artist. Hans sångtexter har ju kritiserats av vissa som banala, ytliga, men jag gillar dem för i all sin enkelhet tar de tag i något som folk i gemen känner igen och kan identifiera sig med. Vem har inte njutit av en glass i munnen och sand mellan tårna? Varje gång vi är i Frankrike och åker ner till havet, sätter vi på ett band med inspelade Ledinklassiker allt från "Genom ett regnigt Europa" till "Släpp hästarna fria" (min favorit!) och givetvis "Det blir en dag på stranden"! Alla sjunger med för full hals gammal  som ung! Ska jag vara något kritisk så kan man märka att han nu gjort showen massor av gånger. Inte så att han inte ger järnet, men det blir så proffsigt att det samtidigt blir lite opersonligt. Christer uttryckte det så här "Det blir en dag på jobbet..." och något ligger det i det tycker jag. Men som sagt gillar man Ledin så är det verkligen en sevärd show!

1 kommentar:

  1. Jag är riktigt avundsjuk... Hoppas jag får se honom live någon gång! Vilken underbar bild! PUSS

    SvaraRadera