måndag 8 oktober 2012

Play it again..


Som sagt, jag är alltid sen i starten! Det var visserligen ett tag sedan men när jag beklagade för min väninna att jag var så ledsen att jag ofta missade program jag ville se på TV och även ofta repriserna, svarade hon, men tittar du inte på SVT Play? Ni får gärna skratta men sanningen är den att det hade aldrig slagit mig att det var något man kunde göra. Givetvis kollade jag genast upp och nu är det ofta det som gäller! De senaste dagarna har jag gått in och tittat på Babel, som jag tycker är ett mycket bra och givande program och där jag missat en del under min Frankrikemånad. Nu kan jag, när jag vill och kan, sätta mig tillrätta i sköna stolen och med en kopp Te titta på Jessica Gedin och hennes gäster! I går såg jag programmet där författarinnan Jeanette Winterson var med. Läste en bok av henne för länge sedan men blev mycket sugen att läsa mer av henne. Hon gav ett mycket sympatiskt intryck och hon berättade om hur böcker och att läsa hjälpt henne under kriser i hennes liv. Hon kunde ställa sig framför en spegel, titta på sitt ångestfulla ansikte och börja läsa någon dikt. Sakta tog sig orden in i henne och efter en stund kunde hon se hur ansiktet slappnade av och blev mer rofyllt. Det finns ett inslag också i programmet där man föreslår olika böcker för olika typer av problem. Orden som terapi! Så sant, så sant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar