onsdag 3 oktober 2012

Ordning och reda...


Ge mig kraft!
.
..eller Gud ser dig! Välkomstblomma på bordet från fina sonen och svärdottern och diverse post och tidningar på bordet. TVn på, (har inte sett TV på en månad!), och sossarnas ekonomiska taleskvinna talar om vikten av ordning och reda i finanserna, vilket låter mycket likt moderaternas ekonomiska talesman! Ordning och reda ska det också vara på Kyrkogården. Öppnar ett långt brev från kyrkogårdsförvaltningen där man förklarar att min älskade mammas gravplats inte är i det värdiga och ordnade skick som man kan förvänta sig varför gravrätten kan förverkas om ingen åtgärd sker inom det snaraste bla. bla...Undrar om man tänker gräva upp stackars mammas urna då...är det hennes grannar som klagat kanske!? Jag har alltså varit borta i drygt fyra veckor och under denna tid har det, om jag förstått rätt, regnat ganska mycket här. Det är klart att blommor som jag planterat tidigare ser molokna ut och gräset runt om växt men i alla fall! Stackars mamma, att hon ska få skämmas för sin slarviga dotter.... ska snart ta på stövlar och regnjacka och vidta lämpliga åtgärder! Ordning och reda som sagt! Dessutom ett kravbrev från biblioteket på en deckare som jag inte mindes att jag lånat. Det värsta är att jag tror den ligger i Frankrike... Ingen ordning och reda här inte!

3 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt.. jag tänker att jag borde ha tid att ha den mest perfekta ordning ... men det är fortfarande så att jag inte har någon ordning på tråkiga papper till exempel. Välkommen hem!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog så att man får acceptera vissa sidor av sig själv! Glad att du finns med mig! Du är en riktig inspirationskälla!

    SvaraRadera
  3. Bra där Maggan, jag blir lycklig över dina "tillkortakommanden" som är alldeles normala, allt strävar efter kaos och jag känner varmt för detta som ju trots allt är baggisar, det viktiga kaoset det håller vi ju efter, eller hur?
    Kram

    SvaraRadera