måndag 22 oktober 2012

Ingenting!

Idag har jag ingenting att skriva om! Huvudet är alldeles tomt, inga kloka funderingar eller idéer poppar upp i mitt huvud. Vädret är ju som det är, nästan uttjatat med sitt regnande och inte heller vill jag berätta om det fina silverhalsbandet som jag ärvde av min mamma och som jag nu gömt på en mycket säker plats. Så säker att jag inte hittar det. Letar bakom böcker och längst bak i lådor t.o.m i frysfacket (det ska vara en säker plats...) Detsamma gäller låneboken som min väninna vill ha tillbaka, den kanske också ligger på det där säkra stället....Men sådant är ju ingenting att berätta om! Har du ingenting att säga så skriv ingenting och framförallt inte långt säger dottern (har jag för mig!) Ingen orkar läsa långa bloggar särskilt om de inte innehåller något. Jag läser i alla fall själv ganska långa bloggar om de skriver om något intressant och inte som nu om ingenting. Underligt hur lätt ändå orden fastnar på papperet (men det här är ju egentligen inget papper!) det var ju länge sedan som man skrev på skrivmaskin med papper! Gick faktiskt på en skrivmaskinskurs för massor av år sedan på Facit (sålde skrivmaskiner). Där satt en massa unga kvinnor (inga män) i långa rader bakom maskinerna och alla hade en skärm framför bokstäverna så att man inte kunde se dem. Och sedan gällde det att sätta rätt finger på rätt tangent och skriva en radda ord så snabbt som möjligt! Jag har fortfarande stor nytta av att veta hur fingerställningen ska vara när jag skriver! Nu är frågan vad jag ska ha för bild till detta. Jag tycker ju om att ha någon bild med. Men hur illustreras ingenting? Naturligtvis, med ingenting!!

3 kommentarer:

  1. För att inte ha något att säga så lyckades du göra ett spännande blogginlägg :) Ack ja forna tiders flickutbildning! Min studievägledare trodde jag var för blyg för att bli journalist så han föreslog Akademisk Sekreterare... tur att jag gick min egen väg.
    (har tyvärr ingen fingersättning)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte också bli journalist ett tag, när jag släppt tankarna på skådespelare och sjuksköterska! Det blev lärare i stället och där ingår ju faktiskt lite av alla dessa yrken! Sedan blev jag lycklig bokhandlare, där jag verkligen fick användning för mina kunskaper, så jag säger som du! Tur att jag följde min känsla!

      Radera
  2. Hahaha... roligt inlägg, speciellt bilden!
    Kramar, saknar dig i kören vännen!
    Sylvia

    SvaraRadera