lördag 6 oktober 2012

Höststädning

Det känns alltid lite vemodigt när sommarmöblerna ska ställas ner i källaren. Vi försöker alltid skjuta på det lite, men nu är den perfekta dagen, sol och lagom kallt! Minns när vi tog fram dem. Då var det vårknoppar överallt och fåglarna sjöng av full glädje och förväntan. Nu är det tyst och i fågelbadet simmar nedfallna löv. Jag tar in pelagonierna i värmen men låter kryddkrukorna stå kvar. En sista ros lyser emot mig och lobelians vackra blå blommor kommer säkert glädja oss ytterligare några veckor!





Nästa arbetsinsats blir att plocka upp alla äpplen som ligger på marken. Ständigt dåligt samvete för att jag inte tar tillvara på dem. Pallar man inte nu för tiden!? Får väl ställa ut en korg med skylten "Varsågod och palla!"

1 kommentar:

  1. Jag längtade efter pallare när jag bodde i Enskede! Ibland knackade någon och frågade snällt om de fick plocka... då blev jag glad!

    SvaraRadera