måndag 1 oktober 2012

A bientôt!





"Vi ses snart igen..."I går tände vi för sista gången (denna gång) ljusen i vår lilla nisch, där husets skyddsmadonna står! Vi skålade i nyinköpta glasen från Biot i rosévin från Carpe Diem och avnjöt chevre chaud på paprika som vi älskar! I dag lämnar vi vårt paradis för Nice, där vi ofta brukar stanna några dagar innan vi far mot norr. Nice är en fin stad med sin långa Promenade des Anglais, och kanske blir det ett dopp i havet också. En hel dryg månad har vi fått leva här och det är första gången som vi stannat så länge. Vädret har varit sommarskönt men nu den sista veckan har regnet öst ner och morgnarna varit kyliga. Hösten visar sig också här med bladen som börjar anta olika färger och falla ner på marken och sommarkläderna på marknaden byts ut mot varma tröjor och långbyxor. För mig har dessa veckor dessutom betytt något särskilt. Att skriva en blogg som jag gjort varje dag har öppnat mina ögon mot allt som omger mig och man kan säga att jag fått fördjupad kunskap om mycket som jag förut inte tänkt på. Ni ska också veta att en blogg fordrar en mottagare på ett annat sätt än när man skriver i sin dagbok. Och det är ni som har tagit del av den som gjort mig så inspirerad! Jag vill tacka er, det låter kanhända högtidligt, men jag är så glad och lycklig för allt fint gensvar! Min avsikt är nog att fortsätta hemmavid men kanske inte lika frekvent så... A bientot!

5 kommentarer:

  1. Hallå där! Klart du måste fortsätta hemma! Hur ska jag annars kunna veta vad ni har för er därhemma? ;) Puss

    SvaraRadera
  2. Dagarna går så fort här hemma! Plötsligt var det många nya bloggar som jag inte läst. Det dagliga tar sin plats och datorn blir stående orörd.
    Skönt emellanåt att stanna upp och då är det spännande att se allt som hänt/tänkts sen sist. Fortsätt gärna hemma men kanske blir du som jag uppslukad av vardagen och bloggarna lite glesare. Det gör inget om det inte alltid finns något nytt man kan ju se tillbaka kanske upptäcker man något nytt. Välkommen hem!

    SvaraRadera
  3. Vet du Margareta, jag tror du kommer att hitta lika många vackra viktiga saker att skriva om hemma som i Frankrike. Det har varit underbart att läsa rapporterna från er lilla by. Välkommen hem - och fortsätt skriva

    SvaraRadera
  4. Tack för att jag har fått följa dig på din resa under hela september. Det har varit helt fantastiskt roligt. Har inte kommenterat så mycket,men alla mina sinnen har njutit av det du har förmedlat. Chevre Chaude -receptet tackar jag för och chevre-älskare som jag är kommer det att testas snarast.
    Kram / Liz

    SvaraRadera
  5. Hej

    Oj vad ni verkar ha haft det bra!! Och druckit Carpe Diem vin mmm bara namnet väcker härliga minnen.

    SvaraRadera